Projectes

 

En aquesta pàgina anireu trobant informació dels diferents projectes d'aula que fem al llarg del curs.


COM FUNCIONA EL NOSTRE COS?

Hem encetat l'últim projecte del curs entorn la pregunta que ha sorgit a l'aula "Com funciona el nostre cos?". 

Primer de tot, hem dibuixat com creiem que és el nostre cos per fora i per dins. Així podrem anar observant com evolucionen els dibuixos durant les diferents sessions de projecte. 

Aquí podreu veure les fotografies de les diferents activitats:

  • Estem descobrint moltes coses llegint els llibres que hem portat de casa i de la biblioteca:

  • Hem descobert les diferents parts del nostre cos per fora i les hem dividit en tres blocs:

  • Hem intentat posar-nos dins d'una tela. Per fer-ho, hem necessitat pals i cubs. Així hem reflexionat i parlat sobre per què serveixen els óssos i de les articulacions.




  • En grups, hem resseguit la nostra silueta per dibuixar l'esquelet. 



  • Hem fet activitats per descobrir com funciona el sistema muscular, i la diferència entre els músculs voluntaris i involuntaris


  • Hem elaborat un Lapbook, per reflexionar sobre el nostre procés d'aprenentatge. Què hem après? Quines activitats ens han sigut més útils per aprendre? Què ha canviat del que pensava al principi del projecte? Què més m'agradaria investigar?



HOTEL D'INSECTES I MENJADORES D'OCELLS

Mapa de pensament del projecte

Fotos dels mapes de pensament



Resum del Projecte: Les menjadores



Resum del Projecte: l'Hotel d'Insectes


Pengem la menjadora d'ocells Fotos




Menjadora d'ocells

Comencem a construir-les. Fotos

Ja tenim l'hotel acabat!

Avui hem fet de detectius, hem investigat els invertebrats que hi ha al nostre pati i que poden visitar el nostre hotel d'insectes. Els hem estudiat i hem preparat 6 habitacions. Fotos




Construcció de l'hotel d'insectes. Programació del projecte (Link)

  • Fotos del procés de creació de l'hotel d'insectes de l'escola. Link. 
  • Fotos de l'hotel d'insectes que heu fet en família. Link
  • Fotos de l'activitat, fem de detectius i busquem els  animals que hi ha al nostre pati o que veiem per la finestra de casa. Fotos


17.11.21

Comencem un nou projecte! Fer un Hotel d'insectes! Mica en mica us explicarem com avança aquest nou repte.




El que hem fet de moment és decidir quines preguntes ens agradaria respondre al finalitzar el projecte. Veurem si som capaços de respondre a:

  • Perquè els animals respiren sota l'aigua
  • Perquè hi ha animals amb 4 o 2 potes
  • Quins animals són carnívors
  • Quins animals viuen molt de temps i quins poc temps
  • Perquè alguns animals neixen d'ous i altres de la panxa.


ELS VOLCANS

10.11.21

El projecte dels volcans ha estat el primer treball cooperatiu que hem fet. Ens ha costat una mica però el resultat ha estat molt positiu. També hem practicat la primera exposició oral on mostrem el que hem après. Voleu veure els vídeos?


13.10.21

Aquí a sota us deixo la informació del projecte dels volcans.

PROJECTE ELS VOLCANS



PUNT DE PARTIDA

Anirem de colònies a la Garrotxa i tenim curiositat per saber més coses dels volcans. Fem una pluja d'idees d'allò que ens agradaria aprendre, formulem 3 preguntes d'investigació i acordem fer un vídeo informatiu de tot el que hem après


PLANIFICACiÓ

Durant 6 sessions, els dimarts a la tarda durem a terme el projecte.


IMPLEMENTACIÓ:

Les preguntes d'investigació que s'han realitzat en aquest projecte i el material de consulta utilitzats es detallen en el dossier que hi ha a en aquest enllaç.

 

A més, les activitats que s'han realitzat han implicat:

  • Familiaritzar-nos amb el procés d'investigació científic (elaborar pregunta d'investigació, formular hipòtesis, buscar informació, elaborar conclusions,...)

  • Decidir el tema i les preguntes d'investigació.

  • Buscar informació per respondre les preguntes.

  • Elaborar material per explicar el que hem après 

  • Preparar l'exposició oral 

  • Fer un vídeo per explicar a les altres classes i les famílies el que hem après.

METODOLOGIA

Per dur a terme el projecte els alumnes han treballat amb diferents tipus d'agrupacions:

  • Treballs individuals

  • Treballs en parella.

  • Treball en grup.

  • Activitats cooperatives, on esperàvem que cada alumne aprengués el que se li ensenyava i contribuís a què ho aprenguessin els seus companys.

Pel que fa a la tipologia d'activitats hi ha hagut:

  • Activitats comunes a tot el grup (cerca de notícies, anàlisi del material de consulta, exposicions orals,...).

  • Activitats dirigides a determinats grups d'alumnes (elaborar un esquema, prendre apunts, elaborar un dibuix amb les parts del volcà,...).

  • Activitats individuals (ser responsable de portar materials per fer experiments,...).

Amb aquesta diversificació hem intentat atendre a la diversitat de ritmes d'aprenentatge que tenim a l'aula. A més, per facilitar un aprenentatge més autònom i personalitzat hem fet ús del treball en equip, la qual cosa requereix d'un rol del professorat amb un paper més de guia que acompanya als alumnes al llarg del procés.


AVALUACIÓ:

L'avaluació del mestre ha estat continua, global i integradora. Hem utilitzat diferents activitats d'avaluació:

  • Avaluació inicial que ens permet identificar les necessitats educatives de cada alumne (exploració d'idees prèvies).

  • Avaluació contínua que ens permetrà valorar els processos d'ensenyament i aprenentatge que duen a terme els alumnes (superació dels reptes plantejats, qualitat en l’edició dels treballs,..).

  • Avaluació contínua i sumativa que ens permet comprovar els processos de  cada alumne.

Pel que fa als alumnes hi haurà moments on les activitats permetran la reflexió personal i mitjançant l'error podran resoldre les tasques proposades (avaluació formadora).


PRODUCTE FINAL:

Al finalitzar el projecte, els alumnes hauran realitzat un vídeo informatiu per a la comunitat educativa.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Bona Setmana Santa!

29 de novembre

10 de febrer